Založ si blog

Vymaľované

Keď život začína maľovaním, hovorím si, a kde som bola doteraz? Teda ja skutočne neviem, asi som zaspala dobu. A potom už len konštatujem, že nič z toho, čoho som bola doteraz svedkom, a dokonca, z toho, čo som si prežila sama a na vlastnej koži, ma nezlomí.

Je to naozaj tak? Naozaj to čo nás nezabije, to nás posilní? Ja tomu verím. Človek zmúdrie a v konečnom dôsledku si uvedomí, že všetko, čo si na životnej ceste zakúsil, ho zakaždým posunulo v chápaní a pohľade na svet o krok ďalej.

Najkrajšie na živote sú jeho „nevysvetliteľné“ vzájomné súvislosti. Veci medzi Nebom a Zemou a to, že všetko so všetkým súvisí. A ako by povedal Buddha: „Žiadny čin sa nestráca, späť k svojmu pánovi sa vracia.“heart la femme

Nekonečnosť bytia a nakoniec poznanie, že to zrnko maku vo vesmíre, ten „človek“, celý život vlastne bojuje iba sám so sebou. Nie nadarmo múdri ľudia hovoria, že najväčším nepriateľom človeka je on sám. Také jednoduché a také pravdivé.

Prečo je potom také ťažké vyhrať nad samým sebou a hlavne vybrať si životnú cestu, tú správnu a konať dobro? Je to jednoduché, život predsa nie je boj.

Cestu, ktorá nás nenechá chladnými, tú čo nás posunie do vnútra a naučí nás lepšie pochopiť samých seba, aj fungovanie nás v spoločnosti iných.

Pri zamyslení nad tým, aký je tento mechanizmus tzv. spoločnosti komplikovaný rozmýšľam, aký to všetko vlastne má zmysel, a či vôbec.

V tomto prípade je isté len jedno. A to je viera. Viera, že všetko je tak preto, lebo to tak má byť. Viera v to, že všetko na Zemi plynie tak ako má.

Vo viere je sila. Viera je to, čo nás všetkých v našich životoch poháňa vpred. S vierou sa narodíme a s ňou tento svet aj opúšťame. Celý vesmír je založený na viere. Znie to tak neskutočne ale presne to sú veci, ktoré plynú bez toho, aby ich človek ovplyvnil. Majú svoj rytmus aj budúcnosť. Či chceme či nie, po noci príde vždy deň, po búrke sa objaví Slnko a po období sucha zavlaží preschnutú zem blahodárny dážď.

Už naši predkovia vedeli, že kolobeh prírody a to, že sa veci menia, je v našich životoch jedinou istotou. Pokiaľ človek pochopí, že nič nie je večné, dokáže prijať život a smrť rovnako.

Bolo by naozaj jednoduché spoliehať sa na to, že to čo je tu teraz, tu bude navždy, ale ono to tak v skutočnosti nie je. A nie nadarmo sa múdri ľudia snažia žiť pre to, čo je tu a teraz. Ten momentálny okamžik, ktorý sa už nikdy nevráti, ani nezopakuje. Človeku sa až chce plakať, ako ten čas rýchlo letí a nevie sa zbaviť pocitu, že niečo dôležité mú preteká pomedzi prsty. Preto je dôležité, každý okamžik prežiť naplno, vyťažiť z neho pocit, že to čo robíme, robíme dobre a má to zmysel a nestratí sa to niekde v nenávratne.

Samozrejme v ľudskej prirodzenosti sa vyskytujú situácie, ktoré sú na pohľad úplne zbytočné, a naozaj z nich nemáme dobrý pocit, alebo pocit, po ktorom by sme túžili, ale práve to je ten kolobeh života, všetko so všetkým súvisí a každý jeden detail nášho životá zmysel má, len o ňom momentálne netušíme.

Je zbytočné trápiť sa keď nám niečo nevychádza alebo nefunguje podľa očakávaní, ak sme dostatočne trpezliví a vytrvalí, alebo ak si zopár rokov na správny moment počkáme, ono to príde, to po čom túžime a čomu zasvätíme svoj život sa naozaj podarí, a to čo pre nás vesmír naplánoval nás jednoducho neminie.

Mať či (ne) mať

28.03.2024

Zdá sa mi že som dnes iná V očiach sa mi zrkadlila Slza ktorú zatlačíš Do najhlbšej časti priekopy Vedz že dnes je nový deň V akom ráne sa preberiem Dá mi silu vzdať sa túžby Po neskutočnej odplate Už nie si sám – Ja som sama. Držím stráž pred vchodom do raja Vidíš moju trúfalosť Vyvoláva v tebe zlosť Volá matka dnes má sviatok Darovať [...]

IBA TY

14.01.2024

Odvykla som si od lásky Do pamäti vrývajú sa vrásky Keď stratila som poslednú nehu Ostáva život v strehu Chceš si ma vziať Zabudol si sa opýtať City dal si bokom Nechávaš sa unášať Na vlnách života od ktorého si nič nečakal A keď ukazuje ti peknú tvár V rukách držíš cudzí žiaľ Čo za srdce ťa nechytal Potom prečo sa pýtaš prečo prosíš [...]

Snár života

07.12.2023

Lož podložená Pravda ukotvená Sloboda presvedčenia Láska vidí veľa Držím ťa v náručí Ten sladký dar Život raz príde Netreba snár Odišla som to ste chceli Ruky najbližších Ťažko tomu veriť Maličký drobček pýta sa Vie aj tuší, zdráha sa Našiel svojich svoje meno V rozprávkach sa volal Nemo Dudko krásny chrobáčik Vieš čo chceš tak prepáč mi Odpusť ďakujem [...]

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.